אהרון לב הארי
סוד המספר 11
מציאות המספר אחד עשרה
המספר אחד עשרה מסמל מערכת חיים הקרויה – מציאות. מערכת חיים שאינה מושלמת אך מספקת את הבסיס הקיומי, והאדם נאלץ להשלים אותה כפי יכולתו. מערכת אחד עשרה מצוייה בתווך בין א’-להים אחד לאות א’ (אלף).
אחד עשר או י”א הינו מערכת חיים הנקראת בלשונינו מציאות. מערכת חיים שאינה מושלמת. מספקת את הבסיס הקיומי והאדם נדרש להשלים אותה כפי יכולתו. מציאות המתעצבת אל מול עינינו.
11 נמצא בין 10 ל12. כידוע 10 שהוא טרום לידה. לאדם אין זכות נגיעה בו.
11 נמצא בין 1 ל111.
1 שהוא אלהים אחד. 111 היא האות א’ הנסתרת במילה בראשית. והיא קודמת לחיים עלי אדמות, שכן מקומה בעולמות העליונים. אות של קבלה עליונה.
10 הוא מושלם בבחינת הספירות. ו 12 התיקון, אחרת י”ב השבטים המכילים את עוצמות החיים המירביים.
אם 1 הוא אלהים הרי האדם שחי ב11 נקרא בצלם אלהים נברא האדם.
י”א סממנים בקטורת מנחה לאלהים ריח ניחח אשה.
י”א הינו הפער בין השמש והירח. אם תרצו בין 365 ל354.
(מענין שהפער בין השמש והירח במרחקים שבין כדור הארץ עומד על איזון עדין המאפשר לשמש שהיא גדולה פי כמה מכדור הארץ והירח ליצור ליקוי חמה וליקוי ירחי).
בפער 11 אנו חיים. וזו המציאות שלנו. אל מול המציאות עומד לפנינו הקוסם המבצע אחיזת עיניים ומראה לנו כמה אנו שבירים ולוקים בהנחתינו.
אם אניח אגוז ראשון ואחריו שני ושלישי ורביעי הנחת היסוד תהיה שאת האגוז החמישי אניח מיד אחריהם. זוהי המציאות. אדם בעזרת מוחו נוטה להשלים את כל המראות כדבר מקובל וידוע. הכל לפי חשבונו והבנתו ותפיסתו.
י”א הינו הפער בין יעקב ועשו. אלו תאומים חסר י”א “תומם”. זהו הפער בין תם ורע. בין חלק ושעיר.
בראשית פרק כה
פסוק כד
וַיִּמְלְאוּ יָמֶיהָ לָלֶדֶת וְהִנֵּה תוֹמִם בְּבִטְנָהּ:
דברים פרק א, פסוק ב
אַחַד עָשָׂר יוֹם מֵחֹרֵב דֶּרֶךְ הַר-שֵׂעִיר עַד קָדֵשׁ בַּרְנֵעַ:
“אחד עשרה” הוא הפער בין חול – “מֵחֹרֵב דֶּרֶךְ הַר-שֵׂעִיר” לבין קדש – “עַד קָדֵשׁ בַּרְנֵעַ”.
מסתבר שמתקיימת השלמה בין שנה שמשית לשנה ירחית ולכן נוספה להם הדרך ה-11.
“בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁלִישִׁי לְצֵאת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם בַּיּוֹם הַזֶּה” כלומר 1.3 של השנה הראשונה ועד “וַיְהִי בַּשָּׁנָה הַשֵּׁנִית בַּחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי בְּעֶשְׂרִים בַּחֹדֶשׁ” הרי 20.2 בשנה השניה כמעט שנה חסר 11 יום.
עוד נמצא כאן את אותה השלמה לזמן המבול המתחיל מתאריך 17.2 ומסתיים בשנה שלאחר מכן בתאריך 27.2, 11 יום מאוחר יותר.
ששת ימים באים בחשבון ימי חול כנגד אחד עשר אל מול היום השביעי – יום שבת, יום מנוחה כנגד שנים עשר – כזכור נוספת לאדם נשמה יתירה.
פסוק ג
וַיְהִי בְּאַרְבָּעִים שָׁנָה בְּעַשְׁתֵּי-עָשָׂר חֹדֶשׁ בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ דִּבֶּר משֶׁה אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל כְּכֹל אֲשֶׁר צִוָּה יְהוָֹה אֹתוֹ אֲלֵהֶם:
“בְּעַשְׁתֵּי-עָשָׂר חֹדֶשׁ בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ” יחדו 1-11 היא האות א’.
בראשית פרק לב, פסוק כג
וַיָּקָם בַּלַּיְלָה הוּא וַיִּקַּח אֶת-שְׁתֵּי נָשָׁיו וְאֶת-שְׁתֵּי שִׁפְחֹתָיו וְאֶת-אַחַד עָשָׂר יְלָדָיו וַיַּעֲבֹר אֵת מַעֲבַר יַבֹּק:
מעבר יבק הוא מעבר מושלם בגימטריה 112. זה עובר ממצב של 11 למצב חדש של 12 יחדו 112.
סיפור בניו של יעקב מצוי בתובנה שבין אחדות לאי שלמות (העדר אחידות). אחד עשר האחים נולדו בגלות (כנגד ששת ימים של חול) אל מול בנימין שנולד בארץ.
יוסף נמכר לישמעאלים בירידתו מצרימה נותרים אחד עשר אחים לא שלמים. עשרה אחים יורדים מצרימה מצטרפים ליוסף הבן האחד עשר.
יוסף חי 110 שנים.
בראשית פרק לז, פסוק ט
וַיַּחֲלֹם עוֹד חֲלוֹם אַחֵר וַיְסַפֵּר אֹתוֹ לְאֶחָיו וַיֹּאמֶר הִנֵּה חָלַמְתִּי חֲלוֹם עוֹד וְהִנֵּה הַשֶּׁמֶשׁ וְהַיָּרֵחַ וְאַחַד עָשָׂר כּוֹכָבִים מִשְׁתַּחֲוִים לִי:
כבר דובר על פער של 11 המצוי בינות השמש והירח כאשר אחד עשר הכוכבים משלימים ומחזקים את טבעו. לפיכך יקרא 11-11.
ישעיה פרק סו, פסוק א
כֹּה אָמַר יְהֹוָה הַשָּׁמַיִם כִּסְאִי וְהָאָרֶץ הֲדֹם רַגְלָי אֵי-זֶה בַיִת אֲשֶׁר תִּבְנוּ-לִי וְאֵי-זֶה מָקוֹם מְנוּחָתִי:
“אֵי-זֶה בַיִת אֲשֶׁר תִּבְנוּ-לִי” הרי א”י (וגם ר”ת של א”רץ י”שראל).
“וְאֵי-זֶה מָקוֹם מְנוּחָתִי” עלה וא”י למקום של טו”ב שב”ת.
1111 מתייחס לאדם הנקלע לאירוע בשם חסיד אומות עולם. במקרה של שינדלר, בסרטו של שפילברג, אשר הציל כמספר 1111 אנשים בזמן השואה. מדובר באדם שאינו יהודי אשר יעודו דחף אותו להשלים מעשה הירואי אצילי במיוחד תוך סיכון תמידי של חייו וכספו בעבור יהודים שנחשבו באותה עת לחסרי הגנה, חסרי שם. כשהם נמצאו תחת חסותו.
נמצא ש 1111 מצוי בידי גוי כמו יתרו המחזיק בקליפה קדושה ולו תפקיד חשוב בשמירה והגנה על ישראל.
ישראל מחוזקת על ידי ארה”ב אחרת אברהם (אב כל גוים).
“עַשְׁתֵּי-עֶשְׂרֵה” הוא בבחינת אחד עשר רק בתכונת טוב פנימי שאינו נותן לרע לחדור אליו.
שמות פרק כו
פסוק ז
וְעָשִׂיתָ יְרִיעֹת עִזִּים לְאֹהֶל עַל-הַמִּשְׁכָּן עַשְׁתֵּי-עֶשְׂרֵה יְרִיעֹת תַּעֲשֶׂה אֹתָם: