אהרון לב הארי
לראשונה בעולם: דנ”א של המקרא
האפשרות לראות כל אדם וכל אירוע בארץ ובעולם. חיפוש ואיתור נעדרים. מדובר בפריצת דרך בחקר המקרא: ה-DNA של האנושות נתגלה. הכל רשום לכל אדם ולכל אירוע, בארץ ובעולם.
“ישב רבי שמעון ובכה. ואמר, אוי אם אגלה, אוי אם לא אגלה… שאם לא יגלה יאבדו חידושי התורה, ואם יגלה, אולי ישמע מי שאינו ראוי לסודות התורה”. (“הקדמת האדרא רבא”, ספר הזוהר, פרשת נשא)
מאז ומתמיד חיפשו המקובלים, איך לגלות לעם את השיטה להגיע אל השלמות. אבל מסירת השיטה היא דבר מורכב, והמקובלים נדרשים למצוא דרך להתגבר על מגבלות שונות.
במאמר זה של הזוהר אנו עדים להתלבטות הקשה שבה מצוי רבי שמעון בר יוחאי. הוא רוצה כל כך לספר לעולם על חכמת הקבלה, אבל חושש שלא יבינו אותו כראוי. כדי להבין מדוע הדבר מורכב, עלינו להתוודע קודם כול לאחד הסודות הגדולים ביותר — מהי המשמעות האמיתית של המונח “תורה”.
התורה כתבלין
“רבי שמעון אמר, אוי לאותו אדם שאומר כי התורה באה לספר סיפורים בפשטות ודברי הדיוט. ואם התורה באה להראות דברי העולם, אפילו שליטי העולם יש ביניהם דברים מעולים יותר. אלא שכל דברי התורה הם דברים עליונים וסודות עליונים” (“פסח במועדו ופסח שני”, ספר הזוהר, פרשת בהעלותך).
הזוהר מגלה לנו כי התורה אינה אוסף סיפורי היסטוריה או חוקי מוסר ארציים, כפי שהרגילו אותנו לחשוב. ואכן במקומות רבים מודגש: “בראתי יצר הרע, בראתי לו תורה תבלין, כי המאור שבה מחזירו למוטב”.
המקובלים מסבירים שהתורה היא כוח מיוחד, “תבלין”, שתפקידו לסייע לנו לממש את מטרת הבריאה — להתעלות מעל…
להבדיל, דנ”א של המקרא (מספר האותיות בו אינו מוגבל כלל) כן דורש ידע וחכמה. היכולת לאתר את המשפט הנכון, היכולת לדעת לחפש והיכן ומה לחפש. הדבר דורש לימודים, התבוננות, הרחבת החשיבה מחוץ לקופסא. מטבע הדברים הדבר מאפשר לתלמיד להתפרנס מהתחום.
הדנ”א של גוף האדם והדנ”א של המקרא הם אחד. דנ”א של האנושות הוא גזע איתן האוחז בעץ החיים של כל בני אנוש על פני האדמה. שורשיו של עץ החיים יונקים מהאור האינסופי ומעתיקים בדומה לדנ”א של גוף האדם את יצירותיהם. מעץ החיים של התנ”ך יונקים כל בני האדם, לכל אחד גורל ומזל הנובעים ממעין מים חיים כביר זה. בסופו של דבר, להראות לעולם שדנ”א האחד מצוי בגוף האדם והשני במקרא, והכל הוא אחד.
בייעוץ דנ”א של המקרא אתה יכול לראות כיצד חייך משתקפים במקרא – כיצד עולמך נטוע, לאן דרכך, כיוונך, מזלך. אל תתפלא לגלות שכל מהלך צפוי וצפון במקרא והכל ממקום של הכוונה וחכמה. ניתן להתייעץ בכל נושא: כלכלי, זוגי, עסקי, בריאותי ואפילו להציץ באילן היוחסין שלכם.
האם אפשר לרפא בעזרת הדנ”א של המקרא?
לתפיסתי, קיימת אפשרות לרפא אדם או לפחות להקל עליו. שיפור גן יכול להתבצע בעזרת אימונים ולמידה. ולעיתים רחוקות שיפור הגן נעשה בעזרת אתחול הגן הפגום.
מקרה שהיה, תינוק נולד כאשר חבל הטבור נכרך סביב צווארו דבר שגרם לו מחנק בחמצן. התינוק כבר הוגדר כאוטיסט כשהוא בן 10 חודשים, כל היום שוכב וצורח. שערותיה של אימו סמרו והיא לא ידעה את נפשה. השיפור בבריאותו התאפשר לאחר ששופר הגן האחראי על העברת החמצן. היום הצעיר כבר בן 3, בריא לחלוטין, נבון מעל הממוצע.
אדם נולד עם גן – זה הקובע את חוזקו הנפשי וזה הקובע את צבע עיניו. יש והגן המסויים ניתן לשיפור ולאחר גן פגום המקשה על האדם בתפקודו ביום יום (קיים קושי לתקן אותו – כמו הוא יושב בשרש חבוי וטבוע במקום).
כך לאחר שנמצא המידע המאומת בדנ”א של המקרא ניתן לשלב בו מידע מתוקן ולשתול אותו מחדש באדם.
ולא במקרה. מדענים הנדסו גנטית עגבניה שתהיה עמידה לקור בכך שלקחו גן מדג הקוטב – גן האחראי על קור.
הם גם הנדסו חיטה חסרת חלבונים בכך שתיקנו את הגן עם אפונה שהיא עשירה בחלבונים.
כמה רחוק אתה יכול לצפות ועדין לא תקלוט את העושר המונח לך בכף ידך
חיפוש נעדרים:
ייחודיות DNA של המקרא באה לידי ביטוי באירועים אשר נחשבים לחזקת נעלמים –אנשים שלא יודעים מה עלה בגורלם, אירועים שהמשטרה לא הצליחה לפתור, אירועים בטחוניים שיש עליהם ערפול – ניתן למצוא אותם בDNA של המקרא. ואם נדמה זאת ללווין המשוטט בחלל, זה האחרון מסוגל להגיע לרזולוציה המסוגלת להבחין בסוג השעון שאדם עונד.
החיפוש בדנ”א של המקרא אינו מוגבל בשום צורה שהיא, כתוצאה ניתן להמשיך ולחפש עד בלי די. אפשרויות החיפוש מדהימות ומרתקות. דומה לספר, היום אתה מסתכל על דף אחד מתוך ספר ובזמן אחר תוכל לעבור לדף הבא. אפשרויות החיפוש שאתם רואים או כפי שאתם תופסים הם רק דרך אחת מתוך אמצעים נוספים העומדים לרשותי. הייתי כמובן שמח אם אנשים רבים וטובים יצטרפו אלי. זכרו, דנ”א של המקרא נחשב לחיפוש לרוחב, החיפוש לעומק, הרנ”א של המקרא.
עקרון האי וודאות בדנ”א של המקרא:
אם יושבת בחורה הומלסית בקרן רחוב ומראיה החיצוני מצביע על כך, מי יתקרב אליה? אנשים שיעברו במקום יתעלמו ממנה. אף אחד לא ייעלה על דעתו, שמדובר בבחורה יפיפיה, חכמה, ואפילו עשירה. כשאותה בחורה תעבור ברחוב במיני, תנועות האגן ידברו בעד עצמה. רבים ימקדו את מבטם, חלקם יעתקו נשימתם. בעידן של היום הרוב רוצה לראות דברים מוחשיים.
העתיד כבר כאן
עדין איש אינו יודע אם מישהו מאיתנו, כולל עברנו ועתידנו, נמצאים בתוך איזה צופן תנכ”י משוכלל יותר שאינו ידוע עדין, אם זה למען האמת מין “ספר החיים”. אך מסתבר שניתן למצוא כל דמות חשובה, כל אירוע חשוב בתולדות העולם, ברמת ההצפנה שכבר ידועה לנו.
“מתקיימת כאן אמת פנימית, כשהחיפוש מתבצע בתום. אין תעתועים. פשוט מדהים” (פרופסור אליהו ריפס).
חיפוש בתוכנת דנ”א של המקרא:
אחת מאפשרויות התוכנה המופלאה היא החיפוש המתוחכם אחר ראשי תיבות (ר”ת) וסופי תיבות (ס”ת) של משפטים מהמקרא. היופי שבדבר (והרשו לי להתגאות) שיש באפשרותינו למצוא פרטים אישיים על כל אחד ואחת. כיצד המקרא צופה בנו, איזה טיפ יכול לתת לנו.
הרבה רצון הושקע מתוך מחשבה, ‘המציל נפש אחת מציל עולם ומלואו’. בעתיד תוכלו לקרוא עוד על פלאי תוכנת המקרא. והכל בעצם נועד לציין, שדנ”א של המקרא ודנ”א של האדם הוא אחד, וכל בני האנושות (עץ החיים) תלויים זה בזה.
חיפשתי את המילה: כח משיכה.
מצאתי את המשפט: “אֹתָהּ בְּמָקוֹם קָדֹשׁ כִּי חָקְךָ” (ויקרא פרק י, יג).
המשמעות: אדם מקבל את שהייתו עלי אדמות כדבר טבעי ולא מבין כי “של נעליך מעל רגליך” מלמד כי המקום קדוש הוא, וכי על האדם לשמר ולשמור את החיים. זה לא מובן מאליו.
חיפשתי את המילה: שמש מימן.
מצאתי את המשפט: “עָרִים מָחֳרָבוֹת תִּהְיֶיןָ שְׁמָמָה אַרְבָּעִים שָׁנָה וַהֲפִצֹתִי”.
“לֹא תַעֲבָר בָּהּ רֶגֶל אָדָם וְרֶגֶל בְּהֵמָה לֹא תַעֲבָר בָּהּ וְלֹא תֵשֵׁב אַרְבָּעִים שָׁנָה וְנָתַתִּי אֶת אֶרֶץ… שְׁמָמָה בְּתוֹךְ אֲרָצוֹת נְשַׁמּוֹת וְעָרֶיהָ בְּתוֹךְ עָרִים מָחֳרָבוֹת תִּהְיֶיןָ שְׁמָמָה אַרְבָּעִים שָׁנָה וַהֲפִצֹתִי” (יחזקאל פרק כט, יא).
המשמעות: התובנה מושכת אותנו לתוצאות פצצת אטום, פצצת מימן. הרס וחורבן המביא על המקום שממה. נפש אדם וחיה לא תוכל לחיות במקום לפחות 40 שנה.
חיפשתי: מכת דם.
מצאתי את המשפט: “דְּבָרו הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם”.
“שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת דְּבָרו הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם” (תהלים פרק קה, כח).
המשמעות: ממש במקרה מופיעות המכות בתהלים. בניגוד לסדר הנכון דם צפרדע, מתחיל ממכת חשך עובר למכת דבר ומשם למכת דם.
חיפשתי: תורת אמת.
מצאתי את המשפט: “שְׁנֵים עָשָׂר מַטּוֹת אִישׁ אֶת שְׁמוֹ תִּכְתֹּב”.
“דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְקַח מֵאִתָּם מַטֶּה מַטֶּה לְבֵית אָב מֵאֵת כָּל נְשִׂיאֵהֶם לְבֵית אֲבֹתָם שְׁנֵים עָשָׂר מַטּוֹת אִישׁ אֶת שְׁמוֹ תִּכְתֹּב עַל מַטֵּהוּ” (במדבר פרק יז, יז).
המשמעות: נראה היה שכל אחד נדרש למטה עליו ירשם שם שבטו ולא רק, אלא תורת אמת חבוייה בדנ”א של היהודי מורה לו לשמור על התורה באשר ילך. שבט שהוא חלק ממטה.
חיפשתי: בן אדם וגם נשמת אדם.
מצאתי את המשפט: “וְאֹזֶן חֲכָמִים תְּבַקֶּשׁ דָּעַת מַתָּן אָדָם יַרְחִיב לוֹ”.
“וְאֹזֶן חֲכָמִים תְּבַקֶּשׁ דָּעַת מַתָּן אָדָם יַרְחִיב לוֹ וְלִפְנֵי גְדֹלִים יַנְחֶנּוּ” (משלי פרק יח, טז).
המשמעות: לא בכדי ניתנה לאדם הבחירה, לדעת לבחור – לדעת. מרגע הבחירה כל עמלו ילך ויגדל ויצמח. להרים את הראש ולהכיר בקיים, במזל, ברגע.
חיפשתי: ברא עולם.
מצאתי את המשפט: “וְכָל עֲוֹנֹתַי מְחֵה לֵב טָהוֹר בְּרָא”.
“וְכָל עֲוֹנֹתַי מְחֵה לֵב טָהוֹר בְּרָא לִי אֱלֹהִים וְרוּחַ נָכוֹן חַדֵּשׁ בְּקִרְבִּי אַל תַּשְׁלִיכֵנִי מִלְּפָנֶיךָ וְרוּחַ קָדְשְׁךָ אַל תִּקַּח מִמֶּנִּי הָשִׁיבָה לִּי שְׂשׂוֹן יִשְׁעֶךָ וְרוּחַ נְדִיבָה תִסְמְכֵנִי” (תהלים פרק נא, יא).
המשמעות: אדם מבקש לחזור ולהחלים, לפתוח דף חדש, אולי מבלי שהרגיש אפילו נדר נדר. והנה הנס מתרחש. הוא כמובן יקשור את זה למחשבות, לתפילות, ליכולת שלו להתמודד.
חיפשתי: פלא רפואי.
מצאתי את המשפט: “וַיֹּאמֶר יִשְׂרָאֵל אֶל יוֹסֵף רְאֹה פָנֶיךָ לֹא פִלָּלְתִּי”.
“וַיֹּאמֶר יִשְׂרָאֵל אֶל יוֹסֵף רְאֹה פָנֶיךָ לֹא פִלָּלְתִּי וְהִנֵּה הֶרְאָה אֹתִי אֱלֹהִים גַּם אֶת זַרְעֶךָ”.
המשמעות: אדם המרגיש שהוא בר מזל על שניתן לו לראות נכדים מישהו שהיה נעדר.
חיפשתי: מזל ברכה.
מצאתי את המשפט: “שֳׁמְרָה זֹּאת לְעוֹלָם לְיֵצֶר מַחְשְׁבוֹת לְבַב עַמֶּךָ”.
“יְהוָה אֱלֹהֵי אַבְרָהָם יִצְחָק וְיִשְׂרָאֵל אֲבֹתֵינוּ שֳׁמְרָה זֹּאת לְעוֹלָם לְיֵצֶר מַחְשְׁבוֹת לְבַב עַמֶּךָ וְהָכֵן לְבָבָם אֵלֶיךָ” (דברי הימים א, פרק כט, יח).
המשמעות: אדם מבקש מזל וברכה בכל אשר יפנה לפיכך נדרש לייחד את שם האלהים בבחינת “וְאָהַבְתָּ אֵת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בְּכָל לְבָבְךָ וּבְכָל נַפְשְׁךָ וּבְכָל מְאֹדֶךָ”.
מזל (ר”ת) – זאת לעולם מחשבות.
ברכה (ס”ת) – שמרה ליצר לבב עמך.
לאדם יש דעה אבל מחוייב הוא לשמרה ולא לדעה. מצד אחד מבקש מזל וברכה ומצד שני רוצה לשלוט בתוצאה. הדבר אינו אפשרי משום “וְכָל יֵצֶר מַחְשְׁבֹת לִבּוֹ רַק רַע כָּל הַיּוֹם” ואיך הוא יכול לשלוט ביצר, שהוא בבחינת יצור, החזק ממנו פי אלף. אז אם לא יכול לו לבטח יוכל להצטרף אליו. לא מומלץ לדכא אותו אבל לא כדאי גם לתת לו להוביל אותך. אז תן לו את הפינה שלו, ותדאג שישתמש רק באחוזים בודדים והשאר ילך למטרות טובות.
ושוב, בתחילת החיים “וַיִּטַּע יְהוָה אֱלֹהִים גַּן בְעֵדֶן מִקֶּדֶם וַיָּשֶׂם שָׁם אֶת הָאָדָם אֲשֶׁר יָצָר”, זה המקום (גן עדן) הניח בו את הנחש – הוא היצר. ונתן בו סימנים “כִּי יֵצֶר לֵב הָאָדָם רַע מִנְּעֻרָיו”. אז עכשו לאחר שהבין עם מי יש לו עסק, כמובן לאחר שצבר נסיון (מר) נדרש לשלוט בתוצאות או לפחות מודע להשלכות שלהם. ואם מבקש לו האדם מזל וברכה טוב יעשה עם יחזק את לשמרה והמחשבות יהיו צמודות אליו, ולא יהיה להם החופש לעשות ככל העולה על רוחם.